Informacje
Oferujemy bezpłatną pomoc psychologów, pedagogów, terapeutów, logopedów, doradcy zawodowego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kępnie jest poradnią publiczną, udzielającą dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.
Poradnia udziela pomocy dzieciom i ich rodzicom, uczniom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie Powiatu Kępińskiego.
- Organem prowadzącym poradnię jest Powiat Kępiński
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kurator Oświaty w Poznaniu.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U.2023 r, poz. 2499);
Zadania poradni:
- diagnozowanie dzieci i młodzieży
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, wtym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Zasady przyjmowania:
- Rodzice dziecka lub pełnoletni uczeń, którzy chcą skorzystać z pomocy poradni, powinni złożyć pisemne lub telefoniczne zgłoszenie w sekretariacie poradni lub nadesłać je pocztą. W zgłoszeniu należy określić problemy, z jakimi dziecko/uczeń się boryka.
- Wizyty diagnostyczne, konsultacyjne lub przyjęcia na terapię są planowane wg kolejności zgłoszeń. W szczególnych przypadkach, kiedy potrzebna jest szybka interwencja podejmowane są decyzje o przyjęciu klienta w innym trybie. Preferencyjny jest tryb przyjmowania dzieci/uczniów niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością, w szczególności małych dzieci, a także uczniów, ubiegających się o wydanie orzeczenia o potrzebie incywidualnego nauczania/przygotowania przedszkolnego.
- Wskazane jest dostarczenie dodatkowych dokumentów pomocnych w diagnozie, np. opinii ze szkoły/przedszkola/placówki, zeszytów szkolnych, prac z języka polskiego, dokumentacji z wcześniejszych badań psychologicznych i pedagogicznych przeprowadzonych w innych poradniach lub gabinetach, dokumentacji lekarskiej (w przypadku dzieci chorych).
- Badanie psychologiczne i pedagogiczne odbywa się w wyznaczonym wcześniej terminie, o którym powiadamiamy telefonicznie. Na badania uczeń zgłasza się z rodzicem. Dziecko/uczeń powinien być zdrowy.
- W przypadku niemożliwości przybycia dziecka na badania należy jak najszybciej zgłosić w sekretariacie poradni rezygnację z badań w danym terminie (tel. 627 824 811; 536 409 739).
- W przypadku zgłoszenia na diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) uczeń powinien dostarczyć w dniu badania zeszyty przedmiotowe i dowody pracy nad problemem oraz opinię szkoły, dotyczącą jego trudności w czytaniu lub/i pisaniu (druk do pobrania).
- Wizyta w Poradni trwa około 3 godziny.
- Po badaniu psycholog i pedagog omawiają z rodzicem wyniki badań i udzielają porady dotyczącej pracy z dzieckiem.
- Pisemną opinię wydaje się na wniosek rodziców w terminie.